Retur / Ombytning af vare samt Reklamation

Retur

Som privatperson har du 14 dages fortrydelses-/ombytningsret i henhold til fjernsalgsloven, når du handler online. Dette betyder, at du kan returnere ubrugte, uskadede varer med ubrudt emballage/forsegling/teknisk plombering inden for 14 dage fra du har modtaget din pakke.

Som privatperson, der benytter sig af fortrydelsesretten, betaler du selv fragtomkostningerne for den returnerede vare. Så snart vi har modtaget varen, refunderer vi det beløb, du har betalt for varen.

For varer, der er købt i vores "fundhjørne" eller specialbestilt, gælder ingen returret.

Instruktioner:

Lav en returmelding til os via fanen "Kundeservice" eller via e-mail til kundtjanst@teamalutorp.se. Ved retur sender du selv varerne til:

Team Alutorp
Alutorp Frestensfällevägen 64
26996 Båstad

Sverige

Du vælger selv, hvordan du vil sende pakken, og du har ansvaret for varerne, indtil vi har modtaget dem. Vedlæg dit navn og ordrenummer XXXXX, så vi ved, hvem varerne kommer fra. Hvis du ikke har dit ordrenummer, kan du finde det under "Mine sider" / "Ordrehistorik", når du er logget ind i vores webshop. For at få kompensation for returen kræves det, at varerne er i ny stand i deres originalemballage og pakket i en ekstra yderemballage for at undgå skader på originalemballagen. Tape aldrig direkte på originalemballagen. Varer, der er beskidte, købt i "fundhjørnet", har ekstra boringer, er beskadigede eller udgået af vores sortiment, refunderes ikke ved returnering.

Så snart din retur er godkendt, tilbagebetaler vi det fulde beløb for varerne (dog ikke fragtomkostninger) afhængig af, hvilken betalingsmetode du har brugt.

  • Swish: Vi Swisher beløbet tilbage til dig.
  • Payson-betaling: Vi tilbagefører beløbet via Payson til dit kort/konto.
  • Faktura: Vi sender dig en kreditnota, som du kan modregne med den tidligere faktura, og du betaler kun differencen.

Ombytning af vare

Returner varen som beskrevet ovenfor, og vi tilbagebetaler dig, når din retur er godkendt. Lav derefter en ny bestilling og betal for den i vores webshop, så sender vi den direkte.

Reklamation

Hvis varen er defekt, når du åbner pakken (ikke fragtskade), eller der opstår fejl på varen, har du som privatperson reklamationsret mod fabrikationsfejl i op til 3 år fra modtagelsen af pakken. Reklamationen skal dog ske inden for rimelig tid og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen.

Virksomheder bør inspicere varen ved modtagelsen og reklamere for eventuelle fejl inden for rimelig tid. Fejl, der opstår derefter, kan reklameres inden for garantiperioden. Ellers henviser vi til den respektive producent eller servicecenter.

Reklamationer og garantisager skal altid anmeldes til os via fanen "Kundeservice" eller via e-mail til kundtjanst@teamalutorp.se.

En reklamation skal mindst indeholde:

  • Kontaktoplysninger
  • Ordrenummer
  • Beskrivelse af fejlen
  • Tidspunkt for, hvornår du opdagede fejlen
  • Billeder af skaden

Ved reklamation af en vare sender vi dig en returlabel efter aftale, så du kan sende varen retur til os.

Hvis reklamationen godkendes af os eller producenten, sørger vi for at reparere varen eller sende dig en ny. Hvis vi ikke kan gøre dette inden for rimelig tid, refunderer vi dig det beløb, du har betalt for varen samt eventuelle fragtomkostninger.

Hvis vi erstatter dig med en ny vare, skal den reklamerede vare returneres inden for 10 dage efter, du har modtaget returlabelen. Hvis varen ikke modtages inden for 10 dage, bliver vi nødt til at fakturere dig for den nye vare samt fragten.

Garanti

I de tilfælde, hvor producenten eller importøren tilbyder garanti på deres produkter, opretholder vi den garantiperiode over for dig som kunde. Garantiperioden gælder fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen. Ved garanti fra producenten har du altid tre års reklamationsret.

For at påberåbe dig eventuel garanti, send en e-mail til kundtjanst@teamalutorp.se med følgende information:

  • Kontaktoplysninger
  • Ordrenummer
  • Beskrivelse af fejlen
  • Tidspunkt for, hvornår du opdagede fejlen
  • Billeder af fejlen

Hvis vi erstatter dig med en ny vare, skal den reklamerede vare returneres inden for 10 dage efter, du har modtaget returlabelen. Hvis varen ikke modtages inden for 10 dage, bliver vi nødt til at fakturere dig for den nye vare samt fragten.

Fragtskade

Hvis du modtager en pakke, der er beskadiget, skal du gøre følgende:

  1. Tag et billede af pakken, før du åbner den.
  2. Tag et billede af fragtetiketten, så både den og skaden på pakken kan ses.
  3. Tag billeder, når du åbner pakken, og af de beskadigede produkter.
  4. Anmeld dette til os med det samme via e-mail til kundtjanst@teamalutorp.se og vedhæft billederne.
  5. Opbevar de beskadigede varer samt emballagen og fyldmaterialet.

Hvorfor skal du gøre dette?

Vi har brug for disse oplysninger for at kunne reklamere til fragtselskabet og få en erstatning. Hvis vi modtager oplysningerne fra dig, sender vi erstatningsprodukter med det samme. Ellers kan vi blive nødt til at afvente speditørens skadeserstatning, hvilket kan tage op til 6 uger.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.